Sharks, turtles & Koh Phi Phi paradise - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Aniek Krimpenfort - WaarBenJij.nu Sharks, turtles & Koh Phi Phi paradise - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Aniek Krimpenfort - WaarBenJij.nu

Sharks, turtles & Koh Phi Phi paradise

Blijf op de hoogte en volg Aniek

21 Januari 2014 | Thailand, Phuket

Hi allemaal,

Toch nog even een laatste verhaaltje, ik zit nu op Phuket Airport en ik vlieg om 18:00 (12:00 Nederlandse tijd) naar BKK Don Mueang. Daar moet ik dan naar het andere vliegveld van Bangkok om om 2:30 ’s nachts (20:30) naar huis te vliegen. Nog even een tussenstop in Abu Dhabi en dan sta ik om 13:00 morgenmiddag weer op Europese bodem...

Mijn laatste twee weken waren echt heerlijk, ik ben dus eindelijk gaan duiken en heb nu mn PADI Open Water, super gaaf!! Het duiken was alles wat ik ervan verwacht had, helaas geen whalesharks gezien maar wel scholen van tienduizenden barracuda’s en andere vissen, zo mooi om te zien! Ben echt blij dat ik die kans nog heb gekregen al weet ik niet hoe vaak ik nog zal gaan duiken want het is wel best duur iedere keer. Mijn duikinstructeur/collega van TKS had een onderwatercamera meegenomen dus we hebben gelukkig wel heel veel vast kunnen leggen van deze duiken. De laatste dagen op Koh Samui heb ik al mn spullen in mijn kamer verkocht dus de laatste dag was ie weer net zo leeg als toen ik aankwam. Op stage nog even een eindbeoordeling gedaan: ik werd op alle punten met ‘excellent’ beoordeeld en mijn eindcijfer (van mn bedrijfsmentor) is een 9!! Toch niet voor niks al die overuren gemaakt dus : ) Ik moet zo wel nog mijn marketingplan afronden maar ik heb zoveel wachttijd vandaag dat dat hopelijk wel gaat lukken voor ik thuis ben.

Dinsdag de 14e ging ik naar Koh Tao, een eilandje 65 km ten noorden van Samui. Een super relaxed sfeertje daar, nog veel leuker dan Samui zelf! Er zijn bijna alleen maar backpackers en alles draait om duiken, dus dat ben ik daar ook maar gaan doen. Mn wens om nog een keer een haai te zien is ook nog in vervulling gegaan, al was het niet met duiken. Ik ben die dinsdag ergens naar een privéstrandje gegaan in Shark Bay, heb er ruim 3 kwartier naar haaien gezocht met snorkelen en net toen ik het op wilde geven kwam er ineens een supergrote schildpad voorbij gezwommen!! Echt cool om te zien, die heb ik dus een tijdje gevolgd haha en toen kwamen er ook nog haaien langs, yesss! Ze waren niet heel groot, de grootste schat ik ruim een meter of anderhalf maar toch, echt heel gaaf. Later hoorde ik dat je die schildpad eigenlijk bijna nooit zag dus daar heb ik echt geluk mee gehad. De volgende dag ging ik duiken, er zat dicht in de buurt van mijn hostel een Nederlandse duikschool dus we hadden een boot vol Nederlanders, heel gezellig! En weer hele mooie dingen gezien, helaas hadden we deze keer geen camera bij dus daar heb ik geen foto’s van. ’s Avonds met ons duikgroepje gezellig wat gaan eten en drinken op het strand, en de volgende morgen weer vroeg de boot terug. Ik baalde er echt van dat ik maar 2 dagen op Koh Tao had omdat het daar nog zoveel chiller was dan als op Samui, en ik wou toen eigenlijk dat ik minder lang naar Phi Phi zou gaan zodat ik langer op Koh Tao kon blijven.

Donderdag heb ik mijn allerlaatste dagje op Samui gehad, omdat je niet rechtstreeks van Koh Tao naar Koh Phi Phi kan. Even wat dingen voor school bijgewerkt en verder niet zoveel gedaan, want ik had de volgende ochtend om 6 uur alweer pickup voor Koh Phi Phi. De afstand is niet heel groot, maar je loopt de hele dag met koffers te slepen van de ene bus naar de andere, dan weer op de ferry, terug in de bus, op de volgende boot etc etc dus was best vermoeiend. Onderweg wel twee leuke meisjes uit Noorwegen leren kennen die ook naar Phi Phi gingen, en daarna toen we op de pier aankwamen op Koh Phi Phi nog een Nederlands meisje. Mijn roommates uit mn hostel waren ook allemaal heel gezellig dus ’s avonds met zn allen uit eten gegaan en wat gaan drinken op het strand. De dag erna zijn we met zn drieen met een longtail boat naar Long Beach gegaan, WOW echt het paradijs!! Niet normaal hoe mooi het daar is, heb nog nooit zoiets gezien (foto’s staan/komen op fb), en heel rustig daar op het strand dus dat was echt perfect. Aan het einde van de middag zijn we vanaf het strand naar een viewpoint gelopen op het hoogste punt van het eiland, waar je heel mooi over de baai uitkijkt en de zonsondergang kan zien. Weer heel erg mooi, Phi Phi is echt het mooiste eilandje dat ik ooit heb gezien! En heel relaxed, ik heb er letterlijk alleen maar backpackers en jongeren gezien, er hangt een heel lekker sfeertje op het eiland. Er zijn ook geen wegen of niks, alleen voetpaden tussen alle hostels, restaurantjes, cafés, duikscholen en winkeltjes enzo. Je leert er supersnel mensen kennen, op de een of andere manier nog meer dan op andere plekken. ’s Avonds weer met een grote groep uit eten en daarna lekker op stap dachten we, alleen het viel een beetje tegen. Volgens de locals was het stappen om de avond superleuk, dus de avond daarna maar nog een keer proberen.

De volgende dag, zondag, hadden we een tour geboekt met cliffjumpen, snorkelen in Maya Bay (van de film ‘The Beach’), snorkelen met lichtgevend plankton en een beetje sightseeing. Vooral dat cliffjumpen leek me supergaaf, alleen toen we bij die plek aankwamen bleken de golven te hoog om naar de kust te zwemmen en veilig in het water te springen dus dat ging niet door : ( Verder wel een heel gezellige dag gehad, mooi gesnorkeld en nog meer hele mooie plekken en strandjes gezien. Weer heel veel mensen leren kennen, het is zo leuk om van iedereen reisverhalen en alles te horen! Wordt er wel echt jaloers van, iedereen heeft het steeds over ‘toen ik op Fiji was, toen ik in Nieuw Zeeland was, toen ik op de Filipijnen was, in de USA, Australië endaar en daar en daar’ haha en ik ben alleen maar in Thailand geweest en even in Kuala Lumpur en Singapore. Maargoed, voor mij komt dat allemaal nog wel over een paar jaar hoop ik : ) ’s Avonds het stappen dus weer geprobeerd, en inderdaad nu was het echt een top avond!! Helaas ging iedereen de volgende dag weer naar de volgende bestemming dus mijn laatste dagje was ik alleen, maar wel weer genoten van het zonnetje en het mooie strand.

En nu zit het er dus echt op… Ik heb natuurlijk wel heel veel zin om iedereen weer te zien enzo, maar het voelt helemaaal niet of ik iedereen een half jaar geleden voor het laatst gezien heb! Als ik nog geld en tijd over had zou ik zeker nog een maandje of twee blijven, maar ik moet helaas over anderhalve week alweer naar school en daarbij ben ik compleet blut haha dus het is ook wel tijd om naar huis te komen.. Thuis zitten de eerste dagen en weekenden ook al helemaal volgepland dus dat wordt ook allemaal weer super leuk, maar toch haha ik wou dat ik meer tijd had hier. Heb er in ieder geval heeel erg van genoten en ik had er niks van willen missen! Tot morgennn xxxxx

• 21 Januari 2014 - 10:24

Brechtje En Jaap:

Hey Aniek, goed om te lezen dat je het nog heel erg naar je zin hebt gehad de laatste week! Wij hebben ook geluk gehad met snorkelen. Ik heb een schildpad kunnen spotten (10 seconden en toen was ik hem kwijt) en Jaap een haai. Dat was wel heel gaaf! Wij wensen je een hele goede terugreis!!

• 21 Januari 2014 - 10:31

Aniek Krimpenfort:

Hee Brechtje en Jaap! Leuk om van jullie te horen, en idd gaaf dat jullie ook nog wat anders dan alleen visjes hebben gezien!! Wel even een beetje schrikken he als je ineens zo'n grote schim ziet ;p Heel veel plezier nog de komende maanden, ben echt jaloers op jullie! En Jaap nog gefeliciteerd met je verjaardag haha ;) xxx