Time flies :) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Aniek Krimpenfort - WaarBenJij.nu Time flies :) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Aniek Krimpenfort - WaarBenJij.nu

Time flies :)

Blijf op de hoogte en volg Aniek

07 Oktober 2013 | Thailand, Ko Samui

Hi allemaal!

Ik ben nu alweer 2 maanden weg van huis, de tijd gaat zo snel hier! Nog maar drie en een halve maand en dan ben ik alweer terug, echt raar! Alles gaat nog steeds goed hier, in mn laatste verslag had ik geschreven dat ik een hotel had gemaild waar stagiaires werkten maar daar heb ik niks meer van gehoord. Mijn manager Ron zei dat hij ook nog wel een hotel wist, daar dus ook een mailtje heen gestuurd en ik kreeg binnen 5 minuten reactie! Een superleuk mailtje van een meisje uit (Franstalig) België, Amanda, dat ze heel blij was om van me te horen en dat ze al een groepje van 4 andere stagiaires hadden! Meteen wat afgesproken voor ’s avonds met haar en Charlotte, een stagiaire uit Frankrijk. De avond daarna met hen en een paar andere mensen naar het strand geweest, en ook naar de Full Moon van september! Daar kwamen we nog een andere stagiair tegen, ook uit Zwitserland, van wie 5 klasgenoten op bezoek waren die in Phuket stage lopen. Weer een top avond gehad dus! Het enige dat minder was is dat we met de boot heen gingen om 20.00 en diezelfde nacht met de boot terug. Ruim anderhalf uur staan wachten en duwen tot ik eindelijk aan boord kon!! Maargoed verder een heel geslaagd avondje en sindsdien doen we om de paar dagen wel iets :) er is altijd wel iemand die samen wil eten, op stap wil of na het werk lekker wil chillen op het strand. Superfijn om een groep te hebben met mensen die allemaal in dezelfde situatie zitten, iedereen blijft ook tot januari dus we hebben echt een vast groepje nu. Iedereen is van mijn leeftijd en ze zijn allemaal heel aardig en hebben altijd wel zin om te partyen haha!

Op stage gaat ook alles nog goed, de afgelopen weken zijn Ron en Arek samen 5 dagen naar Bangkok geweest waardoor ik dus alleen op kantoor zat. Merk wel dat ik het dan moeilijk vind om ook echt nuttige dingen te doen haha, maar lig nog steeds iets van 3 weken voor op schema dus komt allemaal wel goed. Toen ze net terug waren kondigde Ron aan dat ie twee dagen later voor twee weken naar Amerika op vakantie ging, en dat ik dus weer veel alleen zou zijn. Daar komt nog bij dat het nu overduidelijk laagseizoen is, ik krijg nog maar 10 mailtjes per dag ipv 70 in augustus/september, en heb nu dus helemaaal niks meer te doen.. De helft van de tijd zit ik dus films of series te kijken ofzo omdat ik gewoon echt geen ander werk heb. Gelukkig heb ik wel mn eigen projectje gekregen: een frequently asked question pagina maken voor onze nieuwe website. Klinkt makkelijk, maar daar komt nog best veel bij kijken en dat is ook een belangrijk onderdeel van mijn stage waar straks mijn beoordeling ook voor een groot deel vanaf hangt. De twee weken dat Ron weg is kan ik daar dus wel veel tijd aan besteden.

Vanaf de dag dat Ron terugkomt (komende zaterdag 12 oktober), heb ik lekker 5 dagen vrij want dan komt papa al hierheen!! Ben er eerlijk gezegd wel even aan toe om lekker niks te doen, niet dat ik het nou zo druk heb op kantoor maar ik zit er wel 6 dagen per week 8 uur lang. En natuurlijk superfijn om papa te zien, heerlijk om even een bekende om me heen te hebben! Ik heb geen heimwee ofzo, hoef ook nog echt niet naar huis maar ik mis natuurlijk wel dingen. Vooral de dingen die je thuis zo normaal vind, gezellige avondjes met vriendinnen, lekker op stap met je vaste groep, hockeyen, op zondag naar de kantine en tentjezondag natuurlijk en ook gewoon thuis een avondje met het gezin op de bank een filmpje kijken.. Iedereen blijft zeggen dat ik thuis niks mis, alles gaat gewoon door zoals het altijd is en er verandert niks, maar die normale standaard dingen worden vanzelf speciaal als je ze al twee maanden moet missen! Maar goed, hier zijn er natuurlijk ook genoeg leuke dingen, als papa komt gaan we sowieso twee tours doen van mijn stagebedrijf: snorkelen bij Koh Tao en Koh Nangyuan, twee supermooie eilandjes hier in de buurt, en een Island Safari. Verder een scootertje huren en over Koh Samui touren, naar het strand en natuurlijk lekker uit eten!! Ga er flink van profiteren dat papa nou hier is, eindelijk wat meer luxe eten haha :) Thais is heel lekker maar iedere dag kip met rijst of noodles gaat toch vervelen, ik mis vooral een goed ontbijtje want ik leef nu op cornflakes en koffie iedere morgen..

Nog iets om naar uit te kijken: 21 tm 28 november heb ik een tripje naar Kuala Lumpur en Singapore geboekt! Een klasgenootje van me, Leonie, loopt stage in Kuala Lumpur bij een hele gave club, daar ga ik drie dagen langs om samen flink te stappen en te shoppen want dat kan hier op Koh Samui niet zo goed helaas. Daarna met de bus door naar Singapore naar Marril, een teamgenootje van hockey, die daar een exchange doet. Nog meer stappen en shoppen haha, heerlijk! Heb er echt zin in, ook superfijn om de ‘normale’ werkweken even te doorbreken met een minivakantie. Als ik daarvan terugkom is het alweer bijna december, dan begint het hoogseizoen weer. Ook al bijna kerst en nieuwjaar dus, en dan nog maar 3 weekjes! Tussendoor nog een paar keer Full Moon party, time really flies when you’re having fun!

Liefs xxxx

  • 07 Oktober 2013 - 15:14

    Myrthe:

    Goed om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Ook grappig om te lezen dat je geen werk hebt aangezien ik hier echt omkom in het werk, maar ik snap inderdaad dat het wel vervelend voor je is. Heb jij wel lekkere kaas daar? Hier is de kaas echt vreselijk. Leuk om in januari samen door Bangkok te gaan fietsen, zin in!!

  • 07 Oktober 2013 - 15:27

    Aniek:

    Haha nee echt verschrikkelijk! Alleen maar van die voorverpakte plastic achtige plakjes cheddarcheese voor een cheeseburger, maar ik heb hier ook geen brood haha dus zo'n ramp is het niet :p wordt inderdaad gezellig in Bangkok, heb er ook zin in! Duurt alleen nog even haha ;) we houden contact, geniet er nog van down-under!

  • 07 Oktober 2013 - 15:53

    Marril:

    Haha klinkt goed!! Wel lekker dat sfeertje daar zo relaxed is allemaal, staat goed in contrast met Nederland. Ook leuk om te horen dat je een fijn vast groepje hebt om al die leuke dingetjes mee te doen. Ik zal vast een leuke itinerary bedenken voor november, maken er een paar leuke dagen van :D

  • 07 Oktober 2013 - 16:48

    Eva:

    Hey Aniek!

    Net al je verslagen gelezen, echt leuk om allemaal te lezen! Volgens mij hebben alle buitenland stagiaires het wel prima naar hun zin, ben echt jaloers als ik alle verhalen van lees. Ik hoop dat ik in februari mijn minor in het buitenland kan doen! Nog 2 weekjes wachten en dan krijg ik de uitslag (duurt veeeel te lang natuurlijk). Nog heel veel plezier daar en werk niet te hard! ;)

    X Eva

  • 08 Oktober 2013 - 08:11

    Aniek Krimpenfort:

    Haha ja doe maar Marril!! Ik had in het reisverslag van Leonie al een paar leuke dingen gelezen want die is ook een paar dagen naar Singapore geweest: Marina Bay, Chinatown, shoppen natuurlijk en de dierentuin, maar jij als local weet vast nog wel meer haha ;) heb er zin in!

    En inderdaad Eva haha volgensmij bevalt het iedereen wel! Hoe gaat het met jouw stage, en waar wil je heen voor je minor? Ik zal voor je duimen want t is echt een aanrader (tot nu toe haha) zo'n half jaartje buitenland!! Ik hoor het wel wanneer je de uitslag hebt, succes met je stage iig! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Aniek

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7137

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Thailand 2013/2014

Landen bezocht: