Love Samui! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Aniek Krimpenfort - WaarBenJij.nu Love Samui! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Aniek Krimpenfort - WaarBenJij.nu

Love Samui!

Blijf op de hoogte en volg Aniek

21 Oktober 2013 | Thailand, Ko Samui

Hoi allemaal,

Alweer een update vanuit sunny Samui! Vorige week is papa langsgeweest, wow wat was dat leuk!! ’s Morgens om 8 uur naar het vliegveld om hem op te halen, even ingecheckt in het hotel en daarna lekker gaan ontbijten. Daarna mn kamertje laten zien en toen lekker naar het strand om bij te kletsen. Papa’s hotel ligt een minuutje van mijn appartement af en aan een suuupermooi privéstrand! Daar ga ik voortaan ook heen als ik een dagje vrij heb (als ik niet betrapt word, want er mogen alleen hotelgasten komen). ’s Middags een scooter gehuurd en naar twee andere dorpjes gegaan en daar wat gedronken en nog meer bijgekletst, en ’s avonds rondgelopen in Chaweng en heerlijk uit eten geweest.

De volgende dag was de dag waar we het meest naar uitkeken: snorkelen bij Koh Tao en Koh Nangyuan. We gingen met de speedboat naar de eerste snorkelplaats, nogal een heftig ritje van 2 uur met superhoge golven waar je dus echt op stuitert als je voorin in de boot zit. Wel superleuk om mee te maken, het personeel op de boot zei dat ze er nog nooit zo lang over gedaan hadden om op Koh Tao te komen maar wij vonden het niet zo erg. Bij Koh Tao heel mooi gesnorkeld, helaas was het een beetje bewolkt en zijn de onderwaterfoto’s niet supermooi geworden, maar zelf wel supermooie dingen gezien! Daarna een lekkere Thaise lunch en door naar het volgende eilandje: Koh Nangyuan, ook wel Paradise Island. Het mooiste strandje wat we tot dan toe gezien hadden, een strand van een paar meter breed met aan beide kanten suuperhelder water en mooie natuur en alles, moeilijk uit te leggen maar foto’s staan op facebook haha. Ondertussen was het ook weer ook opgeklaard: strakblauwe lucht en een lekker warm zonnetje. Dat hebben we geweten natuurlijk, flink verbrand op de terugweg maar dat is ondertussen bijgetrokken naar bruin :) ’s Avonds Chaweng weer in voor lekkere verse garnalen en daarna redelijk op tijd naar bed, zo’n dag is echt vermoeiend namelijk!

Dag drie was ook super: op de scooter het hele eiland rondgereden om langs alle mooie plekjes van Samui te komen. Er is een ringroad die helemaal rondgaat, maar je kunt natuurlijk je eigen weg bepalen en dat hebben we dan ook gedaan. Op verschillende plekjes stoppen om wat te drinken of van het uitzicht te genieten en ik ben erachter gekomen dat Samui nog veeeel mooier is dan ik al dacht! Vooral het strand waar we geluncht hadden, Five Islands Beach. Echt ongelofelijk, zoo mooi! Er was bijna niemand daar behalve wij en het personeel van het restaurant, en het uitzicht was echt helemaal geweldig! Het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien, zelfs inclusief Koh Nangyuan. Je kijkt over een superheldere zee met allemaal verschillende kleuren blauw naar het Ang Thong National Marine Park, een beschermd gebied met meer dan 80 eilandjes. Ook weer moeilijk te omschrijven maar echt prachtig! Vooral ook een verschil met Chaweng Beach (of eigenlijk bijna ieder strand) omdat het zo rustig en stil is, je ziet er gewoon geen toeristen of invloeden van het toerisme, er zijn alleen wat vissersbootjes op zee. Na de lunch onze tour weer vervolgd over de ringroad, waar we een snake farm tegenkwamen. Daar ook maar even gaan kijken, er was net een slangenshow bezig. Echt bizar, een man die giftige cobra’s kusjes gaf enzo en een beetje met die beesten aan het slepen was, maar verder niet heel spectaculair eigenlijk. Je mocht zelf ook een slang (python, wurgslang) vasthouden als je wilde, wat ik graag wilde doen maar papa vond het maar niks. Daarna onze weg weer vervolgd en ook een slang in het wild gezien, platgereden maar toch. Aangekomen in het hotel even lekker op bed gelegen en ’s avonds, alweer, lekker gegeten in Chaweng.

Dag vier hadden we de Island Safari, ik was bang dat die een beetje tegen zou vallen na de snorkeltour, maar het was veel leuker dan ik had verwacht! Ik had al eerder een Island Safari gedaan maar dan privé, en dat is toch heel anders dan de gedeelde tour. In de jeep maakten we meteen kennis met een heel gezellig stel, een jongen uit Syrië en een meisje uit Denemarken die samen in Dubai woonden,en daar zijn we de hele dag mee opgetrokken. De eerste ‘attracties’ waren niet heel spectaculair, maar het olifantrijden was leuk, zeker omdat wij een mama-olifant hadden en er een kleintje de hele weg meeliep, superschattig! Daarna was er de mogelijkheid om met een tijger op de foto te gaan!! Zooo gaaf, wat zijn dat mooie dieren, echt zo indrukwekkend!! Wel zielig eigenlijk omdat ze duidelijk onder de drugs of kalmeringsmiddelen ofzo zitten want ze liggen alleen maar de hele dag op een steen.. Daarna was er een olifantenshow waarbij je van tevoren ook op de olifanten mocht zitten en ze een beetje gingen freestylen haha. Ze klommen op krukjes en op de reling voor de tribune enzo, leuk om mee te maken! Toen was er de echte show, en je kon merken dat de olifanten dit zelf ook echt leuk vonden! Zo leek het tenminste, een heel verschil met die tijgers. Verder nog een monkey show, was niet heel interessant, een een krokodillenshow waarbij de trainers hun hoofd in de bek van krokodillen stopten en hun armen tot en met hun elleboog. In de beschrijving van de tour stond dat een vrijwilliger ook zn hoofd in de bek van een krokodil mocht doen wat mij wel gaaf leek maar dat mocht niet :( Daarna nog wat dingen gezien op Samui en toen gingen we offroad, waarbij Nina (het meisje uit Denemarken) en ik op het dak van de jeep konden zitten wat echt gaaf was!

Ook weer een superleuke dag gehad dus, en omdat het de laatste avond samen was zijn we die avond luxe uit eten gegaan. Je kunt in Chaweng van bijna ieder land wel een restaurant vinden en ook in iedere prijsklasse, maar zelfs de duurste restaurants zijn naar Europese maten nog goedkoop. Wij kozen voor de Red Snapper, waar we een zesgangenmenu namen. Allemaal verrassende combinaties en allemaal echt heerlijk! Dingen als pompoensoep met eend, varkensmedaillons met bacon en rode kool met gorgonzola, witte truffel ijs en nog veel meer! Echt genoten daar,en voor een prijsje waar je in Nederland bij Pesos ofzo net twee of drie gangen kunt eten! Een mooie afsluiting dus, en toen weer terug naar het hotel om nog even een filmpje te kijken. Wat een luxe trouwens om 4 dagen op een kamer met airco te kunnen slapen en een warme douche te hebben en zelfs een bad!! Stel dat ik het hier ooit even echt niet meer zie zitten dan ga ik gewoon een nachtje in een goedkoop hotel zitten en een paar uur onder de douche staan. Daar ben ik trouwens niet bang voor, nu ik Koh Samui een paar dagen als toerist heb gezien, waardeer ik het nog veel meer! Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar ben iedere dag zo blij dat ik hier ben! Zou nergens anders willen zijn, behalve dan op het strand in plaats van op kantoor haha. Het is gewoon echt genieten hier, ook al gaan dingen soms moeizaam en anders dan in Nederland.

Toen ik weer op kantoor kwam vroeg Ron of ik naar de Full Moon ging (terwijl ik net 5 dagen vrij had gehad). Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik gewoon zou moeten werken de dag na de Full Moon, maar hij vond het vanzelfsprekend dat ik daarheen zou gaan! Ook weer zo relax haha, ze doen hier nergens moeilijk over, het is ook gewoon te warm om je ergens druk om te maken haha. Die hitte is eigenlijk het enige minpuntje (ja daar klaag ik over terwijl het in Nederland al bijna vriest) want het is op mijn kamer bijna niet uit te houden, en slapen is bijna niet te doen ’s nachts. Maar verder is het natuurlijk heerlijk, iedere dag gewoon rond de 30-35 graden! Ideaal voor vrije dagen, en ga ook vaak voor stage even een uurtje naar het strand om mn kleurtje bij te houden haha. Op de dag van de Full Moon regende het alleen keihard, de hele dag lang.. De meiden met wie ik zou gaan hadden besloten om onze boot tickets te verkopen, dus ik baalde natuurlijk want ik wilde wel heel graag gaan!

’s Avonds zijn we met zn allen uit eten gegaan en toen was het wonder boven wonder wel droog, dus kon ik iedereen overhalen om alsnog naar de Full Moon te gaan! Meteen nieuwe kaartjes gehaald en een uurtje later zaten we op de boot naar Koh Phangan :) Weer een suuupergave avond gehad, die feesten gaan echt nooit vervelen! Die sfeer daar is zoo gaaf haha iedereen is zo relaxed en blij en alles! Aan het begin van de avond een groepje Nederlanders tegengekomen, dus weer een hele avond Nederlands kunnen praten wat ik hier wel een beetje mis. Ook deze keer weer superlang op de boot terug naar Samui moeten wachten, maar na een verhaal op te hebben gehangen dat een van ons de dochter van de ambassadeur van weet ik waar was mochten we meteen de boot op. Het mooiste was dat het heel de nacht geen druppeltje geregend heeft, en ook de dag erna was het supermooi weer dus ik kon lekker op het strand bijslapen.

’s Avonds zijn we, als echte profiterende studenten, naar het tienjarig bestaan van een Italiaans restaurant gegaan. Overal (gratis) dingen die je mocht proeven, superlekkere hapjes, pasta, pizza en antipasti enzo, ennn gratis drank! We waren uiteindelijk de laatsten die weggingen haha, weer een heel gezellige avond gehad.

Verder is het nog steeds redelijk rustig op mijn stage, wat wel positief is op zich omdat ik voor school lekker door kan werken en ik thuis nooit iets hoef te doen. Ook Ron zei dat het voor mij heel fijn was dat het zo rustig is, want dan kan ik binnenkort aan mijn PADI Open Water (duikcursus) beginnen!!! Ik weet nog niet helemaal zeker wat en of ik moet betalen, maar hij liet een beetje doorschemeren dat als ik goed mn best doet, dit mijn bonus zou zijn! Supergaaf natuurlijk, kan echt niet wachten om te gaan duiken! Zeker omdat ze de laatste tijd op een bepaalde duikspot hier vaak whale sharks zien, walvishaaien van rond de 12-15 meter lang.

Ondertussen is het ook nog maar een maandje tot ik al naar Kuala Lumpur en Singapore ga, en als ik daarvan terugben nog maar 7 weekjes en dan ben ik alweer thuis! De eerste twee maanden waren wennen en toen was het vooral proberen om je draai te vinden en voor alles je eigen manier te ontdekken en een eigen ritme te krijgen, maar nu ik helemaal gewend ben en alles goed loopt is het hier nog veel beter dan eerst! Iedereen (de andere stagiaires) heeft een beetje hetzelfde, we hebben hier nu ons vaste ritme en dat maakt onze tijd hier zo goed. Ik ben zelfs al aan het kijken voor mijn volgende stage in het buitenland, weet nog niet waar ik heen wil maar nog een half jaartje in het buitenland lijkt me in ieder geval geweldig!!

Liefssss

  • 21 Oktober 2013 - 21:22

    Thijs En Toos Reijnders:

    Wederom mooie en onvergetelijke ervaringen. Geniet ervan ...! Met al dat lekker eten daaro en die spannende aktiviteiten moet dat wel lukken ...;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Aniek

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 7139

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Thailand 2013/2014

Landen bezocht: